loading...

Coca-Cola

Description

Coca-Cola

Hvordan forbliver en af verdens største brands relevant blandt en ung og flygtig målgruppe? Svaret er tv. Ikke flow-tv, naturligvis, men web-baseret indhold, der engagerer digitalt indfødte teenagere i Danmark. Læs mere om, hvordan Gonzo Agency hjalp Coca-Cola med at fastholde deres notorisk solide greb om Generation Z.

UDFORDRING
Coca Cola skulle starte et nyt web-tv format: CokeTV. Coca-Cola havde svært ved at fastholde deres teens-målgruppe, og de havde brug for værter til deres nye digitale satsning, et influencer-bureau med kendskab til de unge.

BAGGRUND
Coca Cola er verdens  førende producent af sodavand. Teens har altid været omdrejningspunktet for Coca Cola, og de har altid formået at fastholde dén målgruppe. De seneste år har det dog været sværere og sværere at fastholde relevansen for teens, og derfor ville de generobre den yngre målgruppe med nye marketing-metoder.

LØSNING
I 2017 blev CokeTV blev lanceret på YouTube. Første sæson på kanalen havde ‘The Bucket List Challenge’ som kernekoncept. Anden sæson havde fokus på konceptet ‘This One’s For You’, og den seneste sæson med opstart i 2019 tager udgangspunkt i “Spin The Bottle”-legen. Flere af Gonzos egne creators har været værter på sæsonerne, og Gonzo Agency stod for en del af medieindrykningerne.

EKSEMPEL PÅ BUMPER AD: 

EKSEMPEL PÅ NATIVE INDHOLD:

Categories: