loading...

H&M

Description

H&M

Hvordan tiltrækker H&M unge forbrugere til deres fysiske butikker? Og hvordan tiltrækker man unge brugere til en ny app? Læs mere om, hvordan Gonzo Agency hjalp H&M med at engagere unge forbrugere.

DERES PROBLEM
H&M har et ønske om flere unge besøgende i deres butikker og flere aktive brugere på deres H&M Member-app.

DE UNGES PROBLEM
Mode kan være svært at navigere i. Nye trends og looks fra store modehuse er svære at matche med en normal teenage-garderobe.

LØSNING
Mode skal være lettilgængeligt og letforståeligt for deres unge kunder. Vi vil skabe værdi for unge forbrugere ved at knytte H&M sammen med personligheder, som unge forbrugere kender og beundrer. På den måde opfordrer vi målgruppen til at benytte deres medlems-app, mens vi forøger antallet af besøgende kunder i fysiske butikker.

IDÉ
Gonzo Agency foreslår en cross-platform-kampagne, der tager udgangspunkt i YouTuberen og bloggeren Emilie Britings kanal. I videoen styler hun sig selv sammen med to af sine veninder, Olivia Brenting og Kristine Trinkjær. Videoen skaber en moderne og inkluderende stemning, der gør mode lettilgængeligt for målgruppen. Produktionen kulminerer i en række lookboks suppleret med overskuelige oplysninger om fordelene ved at benytte sig af H&M-appen.

Som et lille kampagne-easter-egg har målgruppen mulighed for at finde en belønning i medlems-appen, der giver rabatmuligheder i fysiske butikker. Brugerbelønningen skaber incitament for digitale såvel som analoge kunder på app- og retail-niveau.

Gonzo Agency garanterer naturligvis størst mulig eksponering gennem medieindrykninger, der kører parallelt med kampagnens native-del.

RESULTATER
Målsætningen for kampagnet er et øget kendskab til fordelene ved H&M-appen, flere besøg i butikken og app-downloads.

Ved evaluering har 47.000 mennesker anvendt Emilies belønning i en fysisk butik, og 7.429 mennesker har klikket direkte ind på App Store fra Emilies links på YouTube og Instagram.

EKSEMPEL PÅ NATIVE CONTENT

Categories: Fashion/Beauty