loading...

MobilePay

Description

MobilePay

MobilePay indgik i december 2018 et samarbejde med Gonzo Agency om at tiltrække flere unge brugere til deres betalingstjeneste. En kampagne på tværs af sociale medieplatforme udmøntede sig i et forøget kendskab, og ikke mindst forøget lyst til at bruge mobilbetaling blandt målgruppen. Læs mere om, hvordan vi skabte solide resultater for MobilePay.

PROBLEM
MobilePay vil gerne have flere unge til at bruge mobilbetaling, når de handler i fysiske butikker.

BAGGRUND
Forbrugere må tænke anderledes, hvis de skal bruge mobilbetaling. Derfor må unge forbrugere bryde gamle vaner.

LØSNING
Vi ændrede de unges betalingsvaner ved at give dem mulighed for at støtte en god sag. For hver eneste transaktion i fysiske butikker donerede MobilePay 10 øre til Dansk Julehjælp.

IDÉ
Vi aktiverede kampagnen gennem fire YouTube-videoer på fire forskellige YouTube-kanaler med supplement fra Instagram-posts og stories med swipe-up-funktioner. Vores kampagne resulterede i fire forskellige videoer, der var tilpasset fire unikke creator-universer med tilhørende mediekampagner til alle videoer. Under hele kampagens løbetid sørgede vores creators for at opfordre deres følgere til at hjælpe med at samle penge ind til Dansk Julehjælp ved hjælp af mobilbetaling.

Klik her, hvis du vil se hvordan Gex og Alexander Husum hjalp MobilePay og Dansk Julehjælp.

RESULTATER
Den 24. december 2018 offentliggjorde vores creators det indsamlede beløb. På lidt over 14 dage skaffede kampagnen 400.000 kroner til Dansk Julehjælp, og vores kampagne-content blev set 709.172 gange på tværs af YouTube og Instagram.

Ved hjælp af survey-data evaluerede vi kampagnens reelle effekt, der viste at 76% af respondenterne havde set videoen, mens 82,8% af respondenterne fik lyst til at bruge mobilbetaling i fysiske butikker. 55,6% af vores respondenter rapporterede også, at de havde brugt MobilePay flere gange efter at have set kampagnen. Vores survey fik 1.685 besvarelser fra målgruppen.

EKSEMPEL PÅ NATIVE CONTENT

Categories: