loading...

Unlimit / ADAX

Description

UNLIMIT / ADAX

Hvordan lanceres et helt nyt taske-brand til 13-30 årige?

UNLIMIT’S PROBLEM:

UNLIMIT er et nyt brand under taske-brandet ADAX, som henvender sig til den unge målgruppe. UNLIMIT var endnu ikke et etableret brand i målgruppen, og de havde derfor brug for hjælp, til at skabe kendskab til det nye brand og generere salg af deres nye tasker til unge i alderen 13-30 år.

DE UNGES PROBLEM:

Der findes mange forskellige fashion trends, som de unge gerne vil følge, og deres stil kommer derfor nemt til at ligne hinandens. Det kan derfor være svært at holde en unik stil, som afspejler ens personlighed.

LØSNING:

UNLIMIT skal kommunikere at du med en UNLIMIT bag kan gøre din stil mere personlig, med en taske i lige din farve, facon og størrelse.

Vi skabte en længerevarende kampagne, over et halvt år, der skulle skabe et bånd mellem UNLIMIT og de unge. Kampagnen blev bygget op omkring konceptet ”One bag, endless personalities”. Konceptet skulle kommunikere at en UNLIMIT taske er meget mere end bare en taske, det er en livsstil og en ”stemme” du selv kan identificere dig med.

Vi benyttede os derfor af dem der er aller bedst til at kombinere personlighed og modetrends i en personlig og unik stil – nemlig influencers. Vi udvalgte derfor seks forskellige influencers med en unik stil, til at være UNLIMIT GIRLS. De skulle vise de unge forbrugere, hvordan man kan udtrykke sin personlighed gennem sin stil og vise hvilken livsstil og hvilke personlighedstræk UNLIMIT står for.

IDÉ:

Kampagnen blev aktiveret med seks influencers på seks forskellige YouTube kanaler, samt Instagram posts og stories med swipe ups. Hertil kørte der en sideløbende mediekampagne til hver af videoerne.

Vi benyttede os af influencers med store personligheder, som målgruppen kunne relatere til og spejle sig selv i. De havde nemlig alle evnerne til at gøre stil og trends til deres egne, og UNLIMIT tasken blev derfor en forlængelse af dem og deres personlighed.  Kampagnen lagde stort fokus på værdier og personlighed, og influenterne viste derfor hvordan tasken kunne gøres til mere end bare en taske, og hvordan den kunne afspejle et ethvert personlighedstræk.

Målet for kampagnen var at generere salg af UNLIMIT tasker, samt skabe et kendskab til UNLIMIT, som ikke havde været der indtil nu. Vi fik derfor bevilliget adgang til UNLIMIT’s hjemmeside via. Google Analytics, hvilket betød at vi var i stand til spore assisterende konverteringer (dvs. brugere der har besøgt UNLIMIT’s hjemmeside via. vores kampagner, og derefter senere har købt et produkt) og direkte konverteringer.

RESULTATER

Kampagnens primære KPI, var at sælge 600 tasker gennem online salg. Kampagnen nåede sine mål til tiden og overperformede med et salg på i alt 634 tasker fra online shoppen på unlimits hjemmeside.

Igennem vores adgang til UNLIMIT’s hjemmeside via. Google Analytics, kunne vi i reel tid se at målgruppen havde en længere konverteringsrate end forventet,  og en stor del af målgruppen konverterede først til et salg 14-30 dage efter deres første besøg. Hertil kunne vi undervejs bruge vores adgang til løbende at optimere kampagnens resultater.

Selvom kampagnen er endt, genererer BE-aktiveringerne stadig salg af UNLIMIT taskerne. Dette er på baggrund af at målgruppen har mulighed for at gense videoerne på YouTube, hvilket i dag er til stor gavn for UNLIMIT.

EKSEMPEL PÅ YOUTUBE-VIDEO

Categories: